• Welcome to RCTalk! 🚀

Join the #1 RC community where hobbyists connect, share, and get expert advice on RC cars, trucks, boats, drones, and more!

• Friendly & passionate RC enthusiasts
    • RC tips & troubleshooting
    • Buy, sell & trade RC gear
    • Share builds & upgrades

Laser Pointer Information.

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.

JohnnyOctopuss

Gone - bye bye.
Reaction score
565
RC Driving Style
  1. Racing
I would like to get one for myself for survival gear but I do not know what to look at.

How I can tell which ones are very bright and powerful? I really do not need one that burns stuff but more importantly just very bright and long distance beams

1000001780.webp

If anyone can suggest a great one or help me with some information that would be great!

Thanks fellas

I don't know much about them, but I hear the green lasers are supposedly very bright.
That's what I'm reading is that the green lasers are the brightest. But how do I know which lasers will have the most powerful, bright green laser beam?

That's what I'm reading is that the green lasers are the brightest. But how do I know which lasers will have the most powerful, bright green laser beam?
Good question. Wish I had more info to share.
I dont know what the specs mean when it comes to lasers.
Sorry.

Ik weet zo goed als alles over lazers..ik zal het proberen kort en bondig te houden en het belangrijkste vertellen.
Het klopt dat de groene lazer het felste lijkt,dit komt door dat het menselijk oog zo gemaakt is dat de kleur groen gemakkelijker en beter opvalt dan al de andere kleuren.
zo worden lazers beoordeeld.
je hebt altijd een NM waarde en een Mw waarde.
De Nm waarde staat voor de kleur..zo is groen 520 Nm .rood is dan weer 635 nm.dan voor de sterkte van de lazer gebruik ze watt verbruikt in milliwatt..zo zijn er van 10 mw 20 mw 30 mw en zelfs 200 mw.dus als je de beslissende lazer wil dan moet je zoeken naar een van 520 nm (groen) dus en dan is het zo..hoe hoger de mw waarde beter hoe de lazer.ik heeft een van 520 nm met 100 mw en geloof me dat het abnormaal is.bijnaam van dat ding is ook een vliegtuigschijner. De rode van 635 nm is 200mw maar die schijnt nog ni 1/4 zo goed als de groen.
Als je wilt kan ik je links door sturen waar je ze kan bestellen en als je nog vrage hebt dan stel je ze maar.
1000013564.webp
1000013565.webp

Ik weet zo goed als alles over lazers..ik zal het proberen kort en bondig te houden en het belangrijkste vertellen.
Het klopt dat de groene lazer het felste lijkt,dit komt door dat het menselijk oog zo gemaakt is dat de kleur groen gemakkelijker en beter opvalt dan al de andere kleuren.
zo worden lazers beoordeeld.
je hebt altijd een NM waarde en een Mw waarde.
De Nm waarde staat voor de kleur..zo is groen 520 Nm .rood is dan weer 635 nm.dan voor de sterkte van de lazer gebruik ze watt verbruikt in milliwatt..zo zijn er van 10 mw 20 mw 30 mw en zelfs 200 mw.dus als je de beslissende lazer wil dan moet je zoeken naar een van 520 nm (groen) dus en dan is het zo..hoe hoger de mw waarde beter hoe de lazer.ik heeft een van 520 nm met 100 mw en geloof me dat het abnormaal is.bijnaam van dat ding is ook een vliegtuigschijner. De rode van 635 nm is 200mw maar die schijnt nog ni 1/4 zo goed als de groen.
Als je wilt kan ik je links door sturen waar je ze kan bestellen en als je nog vrage hebt dan stel je ze maar.View attachment 248380View attachment 248381

Thanks alot!
That told me everything I needed to know to get started

XenoCut 520nm 50mW Green Burning Capability High Powered Laser Pointer
1000001781.webp

Would this be a good choice ?

Just get a flare gun. 🤣
Flares stay in the sky for a considerable amount of time. If I have comms that are somewhat secure I can use the laser to short burst for local location instead of broadcasting my location for too long

Flares stay in the sky for a considerable amount of time. If I have comms that are somewhat secure I can use the laser to short burst for local location instead of broadcasting my location for too long
Why does it sound like you're planning to do something the FBI might be concerned about?

0
1000001800.webp

I got one and it is really damn bright. We took it out last night and it looks like it goes for miles. Gotta figure out how to measure the max distance

Sorry, late to the party here, but why is a laser part of survival pack?
If you were a bad guy in post apocalypse... nowhere... would YOU bust in to the 'clearly haunted by glowing green ghost' kitchen???
👻👻👻

Back